Waterton n.p & ik zag 2 beren.......... - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu Waterton n.p & ik zag 2 beren.......... - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu

Waterton n.p & ik zag 2 beren..........

Blijf op de hoogte en volg Teun&Ellen

11 Juni 2014 | Canada, Waterton Lakes

Hallo luitjes!

Allereerst willen we even ons jarig oma'tje feliciteren die vandaag 97 jaar is geworden! Als trouwe volger moet dit natuurlijk even gemeld worden. Dus oma hopelijk heb je een fijne dag gehad!

Vanmorgen rustig opgestaan en de koffers weer gepakt. Eerst nog even ontbeten in het hotel. Toen we naar de kamer terug wilde gaan bleek dat we de kamerpasjes vergeten waren.......... gelukkig liet de vriendelijke schoonmaakster ons toch binnen op de kamer :)

Vandaag stond een rit van zo'n dik 4,5u op het programma. Het eerste deel was mooi door de bergen heen. Daarna werd het saai met alleen maar van die boerengehuchten, beetje jammer of wij zijn inmiddels verwend ;-)
Onderweg onze gekochte broodjes opgegeten van de supermarkt. Lekker handig smeren in de auto, maar het was toch wel lekker. De jam bakjes hadden we stiekem meegenomen van het ontbijt...... tsja we blijven toch echt Hollanders :-)

Rond 14.30u kwamen we aan bij de ingang van Waterton n.p . We konden meteen doorrijden omdat we gister al de toegang hiervoor betaald hadden in Banff. Eenmaal aangekomen in het dorp leek het wel of we 50 jaar terug gingen in de tijd! Het is maar een klein dorpje aan het Waterton lake. We blijven hier alleen maar om te overnachten. Bij de receptie bleek dat onze kamer nog niet klaar was en dat we daar nog een uurtje op moesten wachten. We besloten toen om naar een nabij gelegen meer te rijden; Camaron Lake. Via een mooie weg door de bergen reden we er naartoe. Onderweg stonden er ineens een aantal auto's aan de zijkant. Wat zou het zijn......!!!! En ja hoor er liepen 2 BEREN!!!!! 1 grote en 1 kleine beer. Wauw wat was dat super zeg!!! We hebben er wel zo'n 10 minuten gestaan, de beren leken niet gestoord te worden en bleven ook op hun gemakje rondlopen. Een man vertelde ons dat hij een kilometer verder er ook 1 had gezien, maar die hebben we helaas niet meer kunnen vinden.
We zijn toch maar verder gereden, we hadden nog wel uren naar ze kunnen kijken! Aan het einde van de drive lag het Camaron Lake. Super mooi en eigenlijk mooier dan het Waterton lake vonden wij.
Teun vroeg aan een ranger wat voor een soort beer het was die we waren tegengekomen. En de man zei dat het de zwarte beer was, alleen deze waren bruin en beige........

Onze middag kon dus niet meer stuk! Daarna zijn we naar het hotel gereden en hebben we gegeten in het restaurant van het hotel, waar we nog 10% korting kregen!

Morgen rijden we al snel Amerika weer binnen. Benieuwd hoe het bij de grens gaat, maar dat zien we wel! We rijden naar het plaatsje Kalispell via het Glacier n.p Door het park loopt een super mooie route genaamd "the going to the sun road" maar helaas is deze weg nog afgesloten.... daar balen we flink van maar was te verwachten.Deze weg is per jaar maar 2 maanden open. De weg is zo'n 50 mijl lang en is alleen vanuit de west ingang 16,5 mijl open..... We rijden morgen dus eerst naar het visitor centre om te kijken hoe we dan het beste kunnen rijden. Dus nog even afwachten wat we morgen te zien krijgen, maar dat lezen jullie in het volgende verslag wel weer!

Vannacht onze laatste nacht in Canada en morgen weer terug naar Amerika, maar dit keer over land :-)

Groetjes!

• 11 Juni 2014 - 05:26

Bianca:

Ik heb even een aantal verslagen na elkaar gelezen en wat foto's bekeken en volgens mij hebben jullie het wel goed daar :) Ziet er super uit!! Mark en ik hebben de oostkant van Canada wel gezien, maar het westen staat ook nog op ons verlanglijstje. Zeker na het zien van jullie foto's! Oh en de wallmart is inderdaad geweldig!! Ik snap jullie helemaal :)
    Geniet er nog lekker van daar! Ik blijf jullie volgen!

X Bianca

• 11 Juni 2014 - 07:09

Jacqueline:

Dacht ik vandaag de eerste te zijn is iemand me toch al voor geweest..;-)
    Ik zag twee beren.....en dan zijn natuurlijk net die broodjes op, haha. Ja, ik ben vroeg wakker vandaag, dus die grap is vast gemaakt. Super dat jullie die beren gezien hebben, stonden toch op jullie lijstje hè...
    Zo ik mag weer gaan werken, mijn vakantie zit erop. Jullie gaan nog maar lekker even door, veel plezier, groetjes Mam xxx

• 11 Juni 2014 - 07:56

Lidy En Willem:

Wat gaaf !!!
    Is toch heel wat anders dan beren kijken in Dierenrijk hé?

• 11 Juni 2014 - 08:16

Carla En Gerrit:

geweldig dat je die beren hebt gezien. Je moeder is wel erg wakker ja.
    Op naar het volgende veel plezier

• 11 Juni 2014 - 08:40

Corry:

Ik ben wat later ben vrij vandaag. Gaaf die beren, als je ze zo ziet wil je ze wel knuffelen haha. Goede reis richting naar de USA. Tot morgen.

• 11 Juni 2014 - 09:20

Dianne:

Gaaf hoor die beren! Ze zien er op de foto wel lief uit!
    Ik ben helaas ook alweer op het werk....Goede reis naar the USA en weer veel plezier daar! X

• 11 Juni 2014 - 09:54

Ria:

Hoi Ellen en Teun, beren had ik ook graag gezien, ik heb er alleen maar over gedroomd, een mevrouw vertelde dat er een paar dagen geleden een beer gesignaleerd was, vandaar die droom. Dus toch een beetje gezien. De meeste dromen zijn bedrog. Wat een prachtig meer zeg. Ik dacht dat jullie al in Amerika zaten, heel veel plezier nog x

• 11 Juni 2014 - 09:58

Mieke:

Hoi Ellen en Teun, dat lijkt me inderdaad een mooi gezicht, die beren te zien. Heel anders dan in een dierentuin. Super mooie foto's. Goede reis verder. Tot ziens.

• 11 Juni 2014 - 17:55

Pappa En Ineke:

Hoi, geluksvogels, das echt mazzel dat je die twee onverwacht op je pad vind.
    Maar jullie moeten maar denken, je krijgt wat je verdiend.
    Hier is het lekker weer nu, zo'n 24 graden.
    Trouwens erg mooie foto's, daar kun je mee thuis komen.
    Dat meer ook, prachtige natuur.
    We hopen dat jullie een voorspoedige reis naar de US hebben, en wachten met spanning op jullie volgende verslag.
    O ja, Tommy en Sandra zitten in San Francisco.
    Nou de groetjes maar weer van Ineke en Pappa

• 11 Juni 2014 - 19:06

Maikel & Ankie:

Net voor het verlaten van Canada toch nog beren gezien, nice!! Extra leuk dat ze lekker ongestoord bleven staan, zodat jullie ze goed hebben kunnen bekijken en vast hebben kunnen leggen :-)