Banff n.p - Reisverslag uit Banff, Canada van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu Banff n.p - Reisverslag uit Banff, Canada van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu

Banff n.p

Blijf op de hoogte en volg Teun&Ellen

10 Juni 2014 | Canada, Banff

Heey!

Vandaag nog een dagje Banff! Vanmorgen opgestaan met eerst een zonnetje maar al snel werd het donker en ging het heel hard regenen.... :(
Op ons gemakje zijn we opgestaan en hebben we nog even geskyped met Mats & Elin :)

Rond 11u leek het wat beter weer te worden. We zijn eerst naar het visitor centre hier in het dorp gereden. We hadden namelijk nog nergens geld betaald voor de entree van het park en zagen allemaal auto's rondrijden met een sticker voor het raam. Bij het visitor centre hebben we netjes betaald, ook al voor het Waterton n.p, waar we morgen zijn.

Als eerst zijn we naar Johnston Canyon gereden. Via de Bow valley Parkway was het ongeveer 25 min rijden. Geen straf want het was weer een mooie route! Eenmaal aangekomen hebben we de auto geparkeerd en zijn we de trail gaan lopen naar de lower falls. Via een pad, loopbruggen en trappen liepen we door de kloof met de Bow river stromend onder en naast ons. Super mooi! En wat hadden we eventjes geluk met het weer! Het zonnetje scheen volop! Als eindpunt was daar dan de waterval! Via een soort grot kon je er nog dichter bij gaan staan, maar we werden daar wel nat...! Nadat we de nodige foto's hadden genomen zijn we weer terug gaan lopen. Opeens kwamen we een collega van Teun tegen! Hoe toevallig!!!
Op de terugweg naar beneden stonden er opeens allemaal auto's stil. Dan kan maar 1 ding betekenen..... dieren!!! En ja hoor en stonden 2 Elanden rustig te eten aan de kant! Super leuk om te zien!

Daarna wilde we naar het Cave and Basin National Historic Site gaan. Het zag er allemaal rustig uit.... Bij de ingang bleek dat het op maandag altijd gesloten was, dikke pech voor ons dus. We vonden het wel raar dat het meisje van het visitor centre dat ons niet had verteld, ze heeft ons er zelfs nog naartoe gestuurd...

We besloten daarom om Mount Norquay op te rijden. Mt. Norquay is een berg en skigebied in Banff National Park. Een zeer populair gebied in de winter dus! Wij gingen er naartoe omdat we van bovenaf een mooi uitzicht hadden over Banff. Onderweg weer allemaal auto's die stopten!! Rechts van ons lagen heel veel steenbokken een beetje te relaxen! Een aantal staken op hun gemakje de weg over tussen de auto's! Leuk! Jammer dat we geen beren hebben gezien maar dat zou nog kunnen in Yellowstone!
Van bovenaf mooie foto's gemaakt van Banff. Helaas zat het weer niet echt mee :( Het begon zelfs te regenen.... jammer! We besloten daarom om de rest van de middag op de hotelkamer door te brengen. Even rustig aan doen is ook niet verkeerd, de komende dagen hebben we weer een druk programma met flink wat kilometers!

Net zijn we nog bij een steakhouse gaan eten. Super lekker! Daarna even de koffers weer netjes ingepakt, want na een week uit koffers geleefd te hebben was dat 1 grote zooi!

Morgen vertrekken we naar Waterton n.p, dat al dichtbij de Amerikaanse grens ligt. Morgen dus onze laatste volledige dag in Canada alweer. Het is zo'n 400km rijden. We komen ook langs de stad Calgary maar daar gaan we waarschijnlijk niet heen.

Tot morgen!

• 10 Juni 2014 - 07:18

Corry:

Wauw, wat kan de natuur toch mooi zijn!!

• 10 Juni 2014 - 08:00

Lidy En Willem:

Prachtig!
    Gelukkig hebben jullie ook even wat rust genomen.
    Jeetje wat een enerverende reis.(ik word al moe als ik het lees hihi).
    Morgen weer verder...goede reis naar Waterton.

• 10 Juni 2014 - 08:26

Jacqueline:

Goedemorgen, toch nog een mooiei dag geworden dus, hele mooie foto's ! Ik print het weer uit en neem het mee naar de jarige oma Pero ( vandaag 97 ), die alles verzamelt en het telkens weer leest. Ze geniet ervan. Hoop haar ook de foto's te laten zien. Groetjes Pap en Mam xxx

• 10 Juni 2014 - 08:37

Carla En Gerrit:

Hallo, jammer van die regen maar toch weer veel moois gezien.
    Gaaf al die dieren die je tegen komt. Dus nu zat je in t gebied waar Inge ook was?
    Veel groetjes Carla, geniet ze.

• 10 Juni 2014 - 08:41

Carla En Gerrit:

Haha ben nog niet goed wakker, je bent nog niet in usa. Ik lees niet goed. Doei

• 10 Juni 2014 - 13:10

Ineke En Pappa:

Prachtige foto's, chapeau.
    Gelukkig dat het weer toch een beetje mee werkte.
    Mooi park is echt genieten van de natuur daar, en heel apart die elanden op de weg, dit heb ik vroeger in Zweden ook een paar keer gezien.
    en de wereld is klein, dat zie je maar weer.
    Een goede trip naar Waterton en ik kijk uit naar het volgende verslag
    groetjes Ineke en Pappa

• 10 Juni 2014 - 13:45

Jacqueline:

Ik heb oma de foto's ook laten zien op de tablet. De gebouwen vindt ze niks aan, maar waar jullie op staan met die bergen op de achtergrond GEWELDIG, haha. Dus dan weten jullie dat ;-)

• 10 Juni 2014 - 13:47

Dianne:

Gelukkig scheen het zonnetje even tijdens de trail, dan zien de foto's er toch een stuk mooier uit! En wildlife blijft toch wel erg gaaf he! Jammer dat je niet alles hebt kunnen zien omdat het dicht was en het regende. Elin en ik zijn vanochtend even bij ons jarig Oma'tje geweest. We hebben jullie foto's op de tablet laten zien. Het verslag ging ze straks weer op haar gemakje lezen. Veel plezier op jullie laatste dag in Canada! x

• 10 Juni 2014 - 19:40

Ria:

Hoi Teun en Ellen, inderdaad jammer dat het regende, maar de natuur is daar ook heel mooi dat zie ik wel. Van die Elanden stonden bij ons ook onderweg langs de weg, maar ook gewoon op de camping, is toch raar om te zien hé. jullie laatste dag in Canada. op naar de USA veel goed weer en plezier nog tot schrijfs.