Glacier n.p - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu Glacier n.p - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu

Glacier n.p

Blijf op de hoogte en volg Teun&Ellen

12 Juni 2014 | Verenigde Staten, Kalispell

Hallo!

Vannacht heerlijk geslapen! Hadden een fijn bed met goede kussens! Ook hebben we een beetje uitgeslapen, het is tenslotte ook vakantie!

Rond half 11 zijn we aangereden. Al snel kwamen we vossen tegen langs de weg, 1 moeder en wel een stuk of 6 kleintjes, super schattig! Na een halfuurtje kwamen we bij de Amerikaanse grens. Het was een hele kleine grensovergang met maar 1 poortje. Nadat we onze paspoorten gaven, werden er een aantal vragen gesteld en konden we al snel doorrijden. We verblijven nu in de staat Montana.

Het eerste stuk was echt heel saai! Onze bedoeling was om het Glacier n.p te bezoeken onderweg. Helaas is de weg die door het park ligt grotendeels nog afgesloten i.v.m sneeuw. Super jammer want zo missen we een heel groot deel van het park, maar niets aan te doen. Waarschijnlijk gaat de weg op 21 juni a,s open. We moesten dus een flink stuk omrijden. Onze TomTom kende deze route niet en zei steeds "probeer om te draaien"..... dus we moesten het op eigen kracht doen! Nadat we even op de kaart hadden gekeken konden we het makkelijk vinden.
We zijn naar het plaatsje West Glacier gereden wat aan de westelijk ingang van het park ligt. Daar is de weg namelijk wel voor 16,5 mijl geopend, niet veel maar dan hebben we toch iets van het park gezien.
Bij binnenkomst hebben we meteen een annual pass gekocht, we hebben nu een jaar lang toegang tot alle nationale parken van Amerika. De komende dagen bezoeken we nog 6 andere nationale parken.

Via de "going to the sun road" zijn we een stukje het park ingereden. Bij een viewpoint hadden we mooi zicht op de stromende rivier. We werden daar aangesproken door een man, hij vroeg of onze camera beviel. Zo kwamen we aan de praat. De man was een gepensioneerde amerikaan die al 4 jaar lang op reis was met zijn vrouw, alles thuis had hij verkocht en toerde met een camper heel Amerika en Canada door.

We hebben nog even een kijkje genomen bij Lake McDonald maar daarna was de weg gesloten en konden we weer terug rijden naar de uitgang.

Na 3 kwartier waren we bij ons hotel. We slapen nu 1 nacht in Kalispell in het Holiday Inn hotel. Een prima hotel en kamer!

Al snel kwamen we erachter dat er 5 minuten van ons vandaan een Walmart zat......... dus daar zijn we ook nog even naartoe gegaan :-)
Bij de Subway hebben we een broodje gekocht als avondeten en dat lekker op de kamer opgegeten!

Morgen hebben we een flinke rit voor de boeg! We rijden 368 mijl naar het plaatsje Gardiner, wat dicht bij de ingang van Yellowstone n.p ligt. Als de hele rit meezit kunnen we aan het einde van de middag alvast een kijkje gaan nemen in het park! We zijn hier erg benieuwd naar!!

We vinden het erg leuk om jullie enthousiaste reacties te lezen op onze verslagen! Blijven doen dus!

Fijne dag allemaal! X

• 12 Juni 2014 - 07:32

Jacqueline:

Ja keertje uitslapen is zeker niet verkeerd ! Jullie moeten ook een beetje uitgerust terugkomen. Geniet van al het moois onderweg, maar dat lijkt me geen probleem. Leuk die phoxy's!!groetjes mam en pap xx

• 12 Juni 2014 - 08:27

Carla En Gerrit:

Hallo, leuk die vos met jonkies gezien te hebben. Dus nu nadere jullie Yellostone park?
    Ben benieuwd naar die foto's, want die vond ik van Inge ook zo mooi.
    Dus uitgerust op pad in de USA.
    Veel plezier, kijk uit met die sneeuw daar en wij puffen wel hier.

• 12 Juni 2014 - 08:49

Willem En Lidy:

héhé eindelijk ook een keertje uitgeslapen.
    Vandaag er maar weer tegenaan dan.
    Tot morgen

• 12 Juni 2014 - 10:36

Corry:

Uitslapen is wel een keer goed heb ik net ook gedaan. En nu weer on the road again. Ben benieuwd naar de foto's van Yellostone np? Tot morgen.

• 12 Juni 2014 - 17:22

Ria:

Hoi Ellen en Teun, jullie hebben al meer wild gezien als wij in 4 weken tijd, je kunt maar geluk hebben. Yellowstone moet ook iets geweldigs zijn, op tijd weer op en genieten maar, ik kijk uit naar jullie foto's veel plezier tot schrijfs x

• 12 Juni 2014 - 18:39

Desiree:

Uitslapen?? En dan om half 11 al in de auto zitten...das niet uitslapen hoor!! Hahaha. Heerlijk hè die walmart, mogen ze hier ook wel een paar neerzetten! Succes met de rit van morgen!!!

• 12 Juni 2014 - 22:13

Ineke En Pappa:

Pff, eindelijk internet op de camping, was een storing.
    Jammer voor jullie dat het glacier np maar beperkt open was, aan de andere kant als je op zo'n vossen familie stuit dat is ook geluk.
    We zijn benieuwd naar de foto's van Yellowstone park, deze zijn al heel mooi.
    We zien het morgen wel, voor nu zeg ik geniet met volle teugen.
    Tot morgen, en groetjes van Ineke en Pappa

• 13 Juni 2014 - 07:29

Jacqueline:

Hallo alle volgers,
    Nu hebben Teun en Ellen geen goede internetverbinding, zijn goed aangekomen maar even wachten op volgend verslag.