Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu

Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Teun&Ellen

07 Juni 2014 | Canada, Vancouver

Hallo!

Vannacht gelukkig veel beter geslapen en maar 1 keer wakker geworden, we raken dus aan het tijdsverschil gewend!
Vanmorgen eerst ontbeten in het hotel. Dat zag er allemaal prima uit!
Daarna op pad gegaan om Vancouver te verkennen!

Eerst zijn we naar Stanley Park gereden, wat een groot stadspark is in Vancouver. We hebben daar met de auto rondgereden en zijn uitgestapt op de plaatsen die we leuk vonden, zoals de totempalen, die er staan ter nagedachtenis aan de vroegere bewoners van Stanley Park.

Vanuit Stanley Park hadden we prachtig uitzicht op de Skyline van Vancouver en op de Lion Gate Bridge. Stanley Park is een leuk park. Vele locals joggen hier of wandelen met de hond, de sfeer is er relaxed, wat eigenlijk voor de hele stad geldt.

Daarna zijn we naar Granville Island gegaan, wat gezellige winkelstraten zijn op het schiereiland. Ook hier hangt een gezellige sfeer en veel bewoners doen hier hun boodschappen op de overdekte markt. We hebben hier een tijdje rondgelopen en wat gegeten.

Toen zijn we naar Gastown gereden, wat de oude binnenstad van Vancouver is. Hier zijn gezellige straatjes te vinden met winkels en restaurants.

Ook hadden we nog wel zin om even te gaan shoppen. We besloten om naar een grote shoppingmall te rijden net buiten Vancouver. Wauw voor de shopliefhebbers een walhalla! Een super grote mall met heel veel winkels. De All Star collectie van Ellen is ook weer even uitgebreid :)

Daarna zijn we lekker naar het hotel gegaan en hebben net gegeten bij een Italiaans restaurant hier op de hoek.
Morgen laten we Vancouver achter ons en gaan we op weg naar Banff n.p Dat is helaas te ver om in 1 keer te rijden. Daarom rijden we eerst naar het plaatsje Salmon Arm, waar we alleen blijven om te overnachten. Morgen rijden we zo'n 500km. Hopelijk is de route mooi en hoeven we ons niet te vervelen onderweg!

Oh ja! We betalen hier met de Canadese dollar, wat net Monopoly geld is! Het voelt heel gek aan maar is wel veel mooier dan de Amerikaanse Dollar.
Super leuk trouwens dat oma toch onze verslagen kan lezen! Dankjewel daarvoor! Gelukkig is ze weer uit het ziekenhuis! Dus omaatje als je dit leest dikke kus voor jou :)

Tot morgen!!

• 07 Juni 2014 - 08:12

Inge:

Welke all stars zijn het deze keer geworden? Dadelijk heb je er meer dan ik ;) haha
    Veel plezier nog!

• 07 Juni 2014 - 08:15

Jacqueline:

Leuk om zo Canada toch ook even mooi mee te kunnen nemen op jullie trip. Grappig dat geld, maar niet moeilijker om uit te geven begrijp ik, ;-) Goede reis morgen en hopelijk genieten van alle moois onderweg, ik ga vandaag mijn vakantieadres in America (L) weer verlaten...Super warm hier vandaag.xxx Mam

• 07 Juni 2014 - 08:59

Willem En Lidy:

Supermooie reis hebben jullie.

• 07 Juni 2014 - 12:03

Desiree:

Tuurlijk moest je even shoppen.... hahahaha

• 07 Juni 2014 - 17:11

Pappa En Ineke:

Ja dat shoppen hoort er ook bij, en leuke foto's.
    Je bent een kei in fotograferen Teun, om Ellen in een keer half op de foto te zetten, of wou je de skyline fotograferen.
    Een fijne rit morgen en wie weet wat je allemaal te zien krijgt, genieten jullie er maar van.
    Het is hier tropisch warm, ik zit nu in de caravan met airco aan.
    We kijken met spanning uit naar jullie volgende verslag.
    Tot morgen en groetjes van Ineke en Pappa