Whale Watch Tour - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu Whale Watch Tour - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu

Whale Watch Tour

Blijf op de hoogte en volg Teun&Ellen

06 Juni 2014 | Canada, Vancouver

Hallo luitjes!

Vandaag was het dan eindelijk zover! De Killer Whale tour stond op het programma!
Vanochtend al vroeg wakker, Teun had wel goed geslapen, Ellen niet... vannacht om 4u ging ineens de wekkerradio van het hotel af.... leuk :(

Om 8u hebben we uitgecheckt en zijn we op weg gegaan naar Anacortes. Het was bij Seattle even druk op de weg omdat ze aan de weg aan het werk waren. Gelukkig konden we daarna goed doorrijden en waren we mooi op tijd om ons te melden voor de tour!

Om 10.30u kregen we kort wat instructies van de kapitein en daarna was het tijd om aan boord te stappen van de Island Explorer 4. Via Burrows Island, Allan Island en Lopez Island zijn we richting San Juan Island gevaren. Onderweg zijn we verschillende vogelsoorten, zeehondjes,zeesterren & kwallen tegengekomen.Leuk om te zien maar wij kwamen voor de orca's en walvissen!

Als eerste kwamen we de Minke Whale tegen. Het was zeldzaam dat ze deze walvis tegenkwamen! Hadden wij weer even geluk! Een hele tijd hebben we stil gelegen met de boot om naar de walvis te kijken.

Weer een stukje verder was het dan eindelijk tijd om orca's te zien!!! En wat hadden we een geluk!!! We hebben een hele tijd stil gelegen en om ons heen waren steeds orca's! We hebben wel 8 verschillende orca's gezien. Wat een geweldige beesten zijn dat zeg! Eentje kwam zelfs op de rug voorbij de boot gezwommen! Helaas waren we net te laat om een foto te maken! Dat is trouwens nog een hele klus! Ze zijn zo snel dat je bijna geen kans hebt om een foto te maken. Toch is het ons wel gelukt om er een aantal vast te leggen als bewijs voor jullie :)
Het was echt een geweldige ervaring en zeker het geld waard!

Het weer zat vandaag ook mee! We hebben de hele dag een heerlijk zonnetje gehad, wel met het resultaat dat we allebei verbrand zijn in ons gezicht. Met de kou viel het ook wel mee, er werd geadviseerd om je in laagjes te kleden. Op de terugweg had Ellen het ondanks, 5 lagen kleding inclusief een trui en 2 vesten, het nog steeds koud!!!

Na de tour zijn we op weg gegaan naar Vancouver! Dat was nog een kleine 2 uur rijden. Bij de grens ging het ook allemaal makkelijk, er werden wat vragen gesteld en na een paar minuten konden we verder rijden met weer een stempel rijker in ons paspoort!

We slapen nu 2 nachten in Vancouver. Morgen gaan we de stad verkennen!

Liefs!

• 06 Juni 2014 - 07:26

Corry:

Wauw!!!! Lijkt me geweldig om deze dieren te zien.

• 06 Juni 2014 - 07:38

Dianne:

Gaaf hoor! Toch blij dat je het geboekt hebt dus! Heel veel plezier in Vancouver vandaag, lijkt me echt een hele leuke stad!

• 06 Juni 2014 - 08:24

Ankie :

Super gaaf!! Een bijzondere ervaring :-) Enjoy!!

• 06 Juni 2014 - 08:31

Willem En Lidy:

Wat gaaf !!! Ik print je verslag weer uit en laat het strakjes aan oma lezen. Heb ik iedere keer nog gedaan zodat ze op de hoogte is. Vindt ze leuk!

• 06 Juni 2014 - 09:23

Jacqueline:

Jammer dat we ze niet zien springen, maar toch super om te zien wat jullie meemaken. Veel plezier in Vancouver. Groetjes mam xx

• 06 Juni 2014 - 13:42

Pappa En Ineke:

Nou daar hoef je echt geen spijt van te hebben, super gaaf zeg.
    Wij hopen dat jullie net zo'n mooi weer hebben als wij nu.
    Een fijne reis naar Vancouver, en wij volgen jullie wel.
    We wachten met spanning op het volgende verslag,
    Groetjes Ineke en Pappa

• 06 Juni 2014 - 14:25

Desiree:

Wat super gaaf! Geweldig dat het gelukt is om ze te zien!