Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu

Page

Blijf op de hoogte en volg Teun&Ellen

20 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Page

Hallo!

Vandaag stond Page op ons programma! Na een autorit van dik 1,5 uur, door weer een prachtig gebied kwamen we in Page aan.

In Page gaan we o.a Glen Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell en Antelope Canyon bezoeken.

Ons eerste bezoek was aan de Glen Canyon. De Glen Canyon Dam is een stuwdam van de Colorado rivier.Het doel van de dam is het verstrekken van wateropslag voor de zuidwestelijke Verenigde Staten en om elektriciteit op te wekken.
Helaas waren alle tours volgeboekt en konden we niet meer mee! Wel konden we op het observatiedek een kijkje nemen.

Na Glen Canyon kwamen we langs een Wal-Mart. We zijn helemaal fan geworden van deze winkel! Wat een gave winkel is dat! Ze hebben er echt alles; van een goudvis tot autobanden. Je kan het zo gek niet verzinnen of ze hebben het! We hebben hier ook even onze watervoorraad aangevuld, voor 35 flesjes water betaalden we $3,50!

Het volgende bezoek was aan Horseshoe Bend. Dat is een hoefijzerachtige bocht in de Colorado rivier. Het was een hele klim om er te komen. Vooral door de zon en de hitte, ook hier was het vandaag erg warm! Maar het was de moeite waard! Wat een apart iets is dat zeg! Het kost je heel veel moeite om de hele bocht goed op de foto te krijgen, maar het is ons aardig gelukt! We waren er net optijd want er kwamen veel donkere wolken aan. Gelukkig hebben wij nog in de zon foto's kunnen maken!

Om 13u zijn we ons hotel gaan zoeken. Die bleek niet ver weg te zijn. Eigenlijk was het nog te vroeg om in te checken maar gelukkig was de receptiedame zo vriendelijk om ons alvast een kamer toe te wijzen!!! Zo fijn want we waren helemaal overhit! Omdat we nog even tijd hadden, hebben we snel een duik genomen in het zwembad, HEERLIJK was dat!

Om 15.30u stond onze tour gepland voor de Antelope Canyon. Helaas heeft het vanmiddag even geregend en daardoor ging onze tour niet door :( balen!! Gelukkig konden we ons nog inschrijven voor de tour van morgenochtend om 8(!)uur. Morgen moeten we ons om half 8 melden.....
Maar het schijnt er erg mooi te zijn dus morgen vroeg uit de veren!

Omdat we nu dus tijd over hadden besloten we om vandaag naar Lake Powell te rijden i.p.v morgen. We zijn naar de haven gereden wat echt een recreatie gebied is. Veel amerikanen gaan er zelf op vakantie. Helaas waaide het er erg hard waardoor we fijn gezandstraald werden :(

Morgen staat Bryce Canyon op het programma! Dat zal een autorit worden van bijna 3 uur. Duimen jullie voor ons dat het morgenvroeg droog is? Dan kunnen wij genieten van de mooie Antelope Canyon :)!

Groetjes Teun & Ellen

• 20 Augustus 2012 - 08:52

Lidy:

Wat een prachtige natuur hebben jullie vastgelegd.
    En dat zwembad...hadden jullie die helemaal voor jullie alleen?
    Wat een luxe en ik hier maar in een opblaasbaar bad plonzen om af te koelen hihi.
    Veel plezier vandaag.

• 20 Augustus 2012 - 09:04

Dianne:

Mooie foto's hoor! Hoop dat jullie vandaag Antelope Canyon kunnen bezoeken en dat het mooi weer is! En dan Bryce Canyon, is ook echt supermooi!

• 20 Augustus 2012 - 12:02

Carla:

Hallo vakantiegangers een fijne vakantie gewenst, en ik zie dat het prachtig is op de foto's
    Geniet ervan, we blijven kijken.
    Groetjes Carla Gerrit.

• 20 Augustus 2012 - 12:27

Pappa:

Nou jullie hebben het daar wel uit gezocht, wat een foto's.
    Ik hoop dat je vandaag wel alles kunt zien wat jullie gepland hebben.
    Zoals ik op de foto's zie is het daar iets minder druk op de weg als hier (grapje).
    Lijkt me ook fijn hotel, mooi zwembad.
    Leef je niet te veel uit in de walmarkt, lol.
    Veel plezier vandaag en mooi weer,
    drts Pappa

• 20 Augustus 2012 - 19:07

Dees:

Wallmart: helemaal geweldig!!! Superwinkel! Prachtige foto's! Hoop dat het droog is bij jullie en dat het hier flink gaat afkoelen pfff
    Groetjes Dees

• 20 Augustus 2012 - 20:58

Dorothe:

Hoi vakantiegangers.

Het klinkt allemaal geweldig en de foto's zien er erg goed uit. Geniet er van en doe zoveel mogelijk dingen die je wilt zien!!! Je komt er misschien nooit meer!!!
    En met ons salaris Ellen moet dat geen probleem zijn!
    Heel veel groetjes van Dorothé

• 20 Augustus 2012 - 21:50

Maikel En Ankie:

We hopen dat vandaag het bezoek aan Antelope Canyon wel doorgaat!! Het zou zonde zijn als jullie dat moeten missen! Ook daar zijn uitdagingen genoeg om op de foto te krijgen wat je wil ;-)
    Het is allemaal zo overweldigend mooi! Hier zitten twee jaloerse mensen :-D

En dat zwembad fotootje is er vast eentje met de zelfontspanner?! Goed gelukt :-)