San Francisco dag 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu San Francisco dag 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu

San Francisco dag 1

Blijf op de hoogte en volg Teun&Ellen

28 Augustus 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo!

Vanmorgen zijn we van Merced naar San Francisco gereden. Vandaag hadden we niet veel op de planning dus we konden rustig aan doen. Na een autorit van ongveer 2,5 uur kwamen we aan in San Francisco!

We zijn meteen naar ons hotel gereden. Wat ons meteen op viel waren de vele zwevers in de stad, een beetje jammer! Ook in de buurt van ons hotel zitten er veel. We slapen nu 3 nachten in het Renoir hotel. We merken meteen dat we in de stad zijn, voor onze auto moeten we hier $30 per dag betalen en ook het internet is helaas niet gratis..

Helaas was onze kamer nog niet klaar. Wel konden we onze spullen achterlaten bij het aardige personeel van het hotel. We besloten om onze hop on hop off kaartjes en de Alcatraz tickets op te gaan halen . Met de tram zijn we naar Fisherman's Wharf gereden, dat zag er al meteen gezellig uit! Na een korte wandeling kwamen we aan bij het bureau van onze hop on bus. Met de kaartjes in de pocket zijn we vanuit daar naar Pier 33 gelopen om te kijken hoelaat onze boot van morgen vertrek naar Alcatraz. Dat is om 10u.

Aan het einde van de middag zijn we de omgeving van het hotel een beetje gaan verkennen. We zijn naar Union Square gelopen en hebben daar wat gewinkeld... en nee er is niks gekocht!

Vanavond lekker relaxen op de kamer! Morgen een drukke dag! De komende 2 dagen hebben we de hop on hop off bus die ons naar alle toeristische plekjes van San Francisco gaat brengen, lekker relaxed dus! Het weer zal, zoals voorspeld, goed zijn dus dan kunnen we lekker genieten bovenop de rode dubbeldekker! Het is hier wel een stuk kouder dan dat we de afgelopen week gewend zijn, zo rond de 20-25 graden.
En morgen dan eindelijk Alcatraz waren we allebei kei veel zin in hebben!

Ons fototoestel heeft vandaag ook een vakantiedag gehad dus helaas geen foto's!

Tot morgen!
X Teun & Ellen

• 28 Augustus 2012 - 07:44

Jacqueline:

Leuk San Francisco. ( heb nu al dat liedje in m'n kop).Ook wel fijn om even 3 dagen in een hotel te zijn, lijkt me. En met de temperatuur is ook niks mis. Lekker boven op de bus om naar alle leuke dingen te gaan. En let op morgen in Alcatraz, dat je de boot niet mist op de terugtocht. groetjes en veel plezier, mam xx

• 28 Augustus 2012 - 08:15

Maikel :

Maak ook een ritje in de cable car hè!
    Hartstikke leuk!

• 28 Augustus 2012 - 08:17

Lidy:

Eindelijk een rustige dag tussendoor gehad. Ook lekker toch?
    Veel plezier met het ontdekken van San Francisco.

• 28 Augustus 2012 - 13:31

Pappa:

Leuk, San Francisco, wel makkelijk die bus lijkt me, ook fijn je vannacht nog even gesproken te hebben op skype, zag toevallig dat je online was.
    Doe lekker rustig aan en geniet van de tour naar Alcatraz, maar er is vast veel meer te zien.
    Als die daklozen zo opvallen dan zie je ook de andere kant van the Prommised Land, daar moeten ze eens wat aan doen lijkt me, verder een heel fijne dag en tot horens allebei.