Sequoia N.P - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu Sequoia N.P - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu

Sequoia N.P

Blijf op de hoogte en volg Teun&Ellen

26 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Three Rivers

Hallo trouwe volgers!!

Vanochtend zijn we om half 10 vertrokken naar Sequoia N.P . Dat was een autorit van dik 4 uur. Gelukkig konden we goed doorrijden en kwamen we , na een korte stop, 4 uur later aan bij de ingang van Sequoia. Hier kregen we weer netjes een kaart en een krantje van het park.

Na een lange slingerweg ( de kustweg van vroeger naar Blanes was er niks bij) kwamen we aan bij het Giant Forest. Wauw wat een grote bomen!!!
We besloten, na een korte bezichtiging aan het museum, om een wandeling te maken in het grote bos!
Onderweg kwamen we een Ranger tegen die aan een groepje mensen uitleg aan het geven was over de Seqouia's. Wij zijn hier bij gaan staan omdat de man toch wel wat interessante info had over de bomen. Opeens hoorde we hard getoeter van een auto op een weg dichtbij. Omdat het maar bleef toeteren ging de Ranger even kijken wat er was. En opeens kwam daar een BEER uit de bosjes!!!! De beer zat waarschijnlijk op de weg en door het getoeter wilden ze hem bang maken zodat ie wegging!!! Hadden wij ff geluk dat we hem zagen!!!
Tijdens onze wandeling hebben we ook nog hertjes gespot!!

Na het Giant Forest zijn we naar de General Sherman Tree gereden, daar zijn we eigenlijk ook voor gekomen. 'De Sherman Tree is ruim 83 meter hoog, heeft een omtrek van 31 meter bij de bodem en 26 meter op borsthoogte. Een erg grote boom dus :-)

Rond 19u waren we in ons hotel in Three Rivers. We zijn allebei goed moe van deze dag. Zometeen dus lekker slapen.

Oh ja sinds gisteren verblijven we in de staat Californië, onze vierde en laatste staat.

Morgen staat Yosemite op het programma. Dat zal ook weer een autorit van ruim 4uur worden. Morgenavond slapen we in het plaatsje Merced.

We vinden het nog steeds leuk om jullie berichtjes te lezen, blijven doen dus!

Groetjes Teun & Ellen

  • 26 Augustus 2012 - 08:50

    Lidy:

    Jeetje, niet geschrokken van die beer? Ik weet wel wie ik liever tegen het lijf loop. Maar fantastisch dat je hem op de foto hebt.
    Wat een schitterende boom, niet te geloven.
    Ik geniet van jullie verslagen.

  • 26 Augustus 2012 - 10:33

    Dees:

    Heb je natuurlijk meteen berend botje gezongen voor hem ha ha!! Spannend allemaal hoor! En al in de vierde staat, pfff jullie zullen wel moe zijn! geniet ervan!

    Liefs Dees

  • 26 Augustus 2012 - 10:33

    Dees:

    Heb je natuurlijk meteen berend botje gezongen voor hem ha ha!! Spannend allemaal hoor! En al in de vierde staat, pfff jullie zullen wel moe zijn! geniet ervan!

    Liefs Dees

  • 26 Augustus 2012 - 11:25

    Carla:

    Met n bakje koffie hebben we net samen ff zitten lezen en foto's gekeken.
    Echt mooi en dan ook die beer nog ziens dat is super.
    Jullie hebben minstens n week nodig om bij te komen als je terug bent.
    groetjes Carla en Gerrit

  • 26 Augustus 2012 - 13:01

    Caroline:

    Hoi allebei,

    Wat een ervaring dat jullie een beer hebben gezien zeg! Echt supergaaf!
    Ik kan me voorstellen dat jullie zoveel willen doen en zien, dat jullie kei kapot thuis komen.
    Geniet er nog lekker van!

    Groetjes Caroline

  • 26 Augustus 2012 - 13:04

    Ria:

    Ha Elln en Teun,
    Wat een ervaringen zeg, die bomen zijn volgens mij wel heel erg hoog, en wat de beer betreft zijn jullie weer een ervaring rijker. Nog heel veel plezier en genieten tot schrijfs

  • 26 Augustus 2012 - 15:24

    Pappa:

    Nou dat is nogal wat dat er zomaar een beer op je pad verschijnt, maken jullie nooit meer mee denk ik.
    En wat een bomen zeg, dat zijn zeker de bekende Hickory bomen, worden zo groot geloof ik.
    Jullie zullen wel flink moe zijn van alles, dus vanavond lekker slapen en morgen fris weer verder genieten.
    grts, Pappa

  • 26 Augustus 2012 - 15:39

    Oma Pero:

    Hier een berichtje van Oma. Ik heb net voor het eerst jullie verhalen gelezen en de foto's gezien. Als ik 's nachts wakker ben, dan denk ik Ellen en Teun zijn onderweg nu. Dan denk ik aan jullie en doe ik een schietgebedje voor een goede reis. En als ik dan 's morgens op sta, dan denk ik, die gaan nu slapen. Dus ik denk heel veel aan jullie. Volgende week zondag lees ik verder jullie reisverslag. Groetjes en dikke kus van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Three Rivers

West-USA 2012

20 daagse rondreis West-USA

Recente Reisverslagen:

04 September 2012

Laatste dag LA

03 September 2012

Santa Monica & LA

01 September 2012

Kustweg van Monterey naar Santa Barbara

31 Augustus 2012

Monterey

30 Augustus 2012

San Francisco dag 2 & 3
Teun&Ellen

Actief sinds 15 Aug. 2011
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 37410

Voorgaande reizen:

03 Juni 2014 - 25 Juni 2014

USA & Canada 2014

16 Augustus 2012 - 05 September 2012

West-USA 2012

30 Augustus 2011 - 14 September 2011

New York & Florida 2011

Landen bezocht: