The great Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu The great Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu

The great Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Teun&Ellen

18 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Hallo!

Eerst nog even een verslagje van gisteren.
Na een uitgebreide veiligheidscontrole op Schiphol zijn we 8,5u later in Minneapolis geland. De vlucht verliep prima. Het vliegtuig had een 2-4-2 opstelling dus we zaten lekker met zijn tweetjes! Dat was erg fijn aangezien dat we altijd rare lui naast ons hebben zitten!

In Minneapolis moesten we eerst door de douane We hadden een kleine 2 uur de tijd om over te stappen op ons vliegtuig naar Phoenix,, tijd genoeg zou je denken. Alleen bij de douane hadden ze geen haast en duurde het een eeuwigheid! Na weer een veiligheidscontrole , onze tassen besnuffeld te zijn door een drugshond en vingerafdrukken waren we net optijd om te boarden voor onze volgende vlucht !

Na 3u vliegen waren waren we dan eindelijk op onze eindbestemming. Daar hebben we onze auto opgepikt en zijn we naar het hotel gereden.

Na een wat onrustige nacht zijn we vanmorgen rond 10u aangereden naar de Grand Canyon. Eerst zijn we naar een supermarkt gereden om een koelbox te kopen, zo blijven onze drankjes in deze warmte lekker koel.
Onderweg was het zo verrassend om steeds in een ander landschap te rijden, van woestijn, bergen tot aan een bosrijke gebied.

Na een kleine 4 uur kwamen we aan bij de Grand Canyon!!!! We hebben daar meteen de American most beautiful pass gekocht waarmee we nu toegang hebben tot alle nationale parken!
Daarna zijn we naar het visitor center gereden. Toen was het dan eindelijk tijd om de Grand Canyon te zien!!! WAUW !!!!! Hij is echt geweldig groot, je kunt er uren naar kijken maar het blijft onvoorstelbaar!
De hele middag hebben we genoten van het uitzicht, hebben we de shuttlebussen genomen naar bepaalde view point en hebben we een film gekeken van de Grand Canyon. Natuurlijk heeft ons fototoestel ook overuren gemaakt :-)

Helaas kunnen we nog geen foto's op de site zetten omdat onze laptopstekker niet in de werelstekker past :(, morgen gaan we even op zoek naar een computerwinkel, dus nog even geduld! Gelukkig hebben we de tablet bij zodat we wel kunnen inernetten.

We slapen vannacht in het canyon plaza resort , een erg oudbollig hotel, maar ja het is toch maar voor 1 nacht.

Morgenochtend staat de Grand Canyon weer op het programma. We gaan helaas geen helikoptervlucht maken, je betaald voor een kwartiertje $180 p.p, echt belachelijk duur.
Morgenavond slapen we in Tuba City, daar valt niks te beleven maar is puur om te overnachten.

Het is een heel verhaal geworden, sorry als er typfouten inzitten maar typen op een tablet is echt niks!

Tot morgen!!!

Liefs Teun & Ellen

• 18 Augustus 2012 - 07:35

Lidy:

Jeetje, de 1ste dag was al meteen een topper...de Grand Canyon.!!
    Ik zie uit naar jullie volgend verslag en hopelijk een foto van dat prachtige stuk natuur.

• 18 Augustus 2012 - 08:27

Mats En Papa En Mama:

He Ellen en Teun!

Gaaf he, die Grand Canyon! Als we het zo lezen, zien we het weer helemaal voor ons! Super om daar te zijn! We zijn benieuwd naar de foto's en lezen morgen wel weer wat jullie nog meer gezien hebben in de Grand Canyon en onderweg!

x van Mats

• 18 Augustus 2012 - 08:47

Maikel En Annie:

Heey Teun en Ellen!

Fijn dat de reis goed is verlopen!
    En wat is het daar gaaf he?! Door met jullie mee te reizen, beleven wij onze vakantie weer een beetje opnieuw. Zo leuk! Brengt goede en mooie herinneringen naar boven!
    Geniet ervan! En de foto's zien we wel verschijnen!

Liefs

• 18 Augustus 2012 - 11:40

Caroline:

Hey Ellen en Teun!
    Super om te lezen dat jullie het nu al zo naar jullie zin hebben! Geniet er wederom samen van en ontzettend leuk dat jullie telkens de moeite nemen om jullie ervaringen met het thuisfront te delen!
    Groetjes Caroline

• 18 Augustus 2012 - 19:56

Kim:

Hey Ellen en Teun.

Dat klinkt als een SUPER begin van jullie vakantie!!
    Kan alleen maar mooier worden dus.
    Geniet ervan.

X Kim.

• 19 Augustus 2012 - 11:35

Ping:

Voor mij geldt hetzelfde als maikel en annie. Heb net het fotoboek weer eens uit het stof gehaald. Geweldig om het zo nog een keertje mee te kunnen maken.
    Heb even gekeken waar we allemaal hebben geslapen, maar dat heb ik er niet bij geschreven.
    Als ik even goed nadenk en op de kaart kijk dan weet ik het wel weer.
    We hebben geslapen in Phoenix, Flagstaff (van daaruit zijn we op en neer gereden naar de Grand Canyon) Idioot, want dat is 3 uur rijden ofzo. Daarna naar Page en gezwonnen in Lake Powell. Liggen gigantische jachten in de haven. Toen via Zion national park naar St.George en dan kom aan de noordkant Las Vegas binnen.
    In Vegas zijn we drie dagen gebleven en toen door Death Valley naar San Francisco. Weet niet meer of we dat in een keer hebben gereden of dat we ergens overnacht hebben. Waarshijnlijk wel, want het is nogal een eind.
    Vanaf San Fran hebben we de 101 langs de kust terug gereden naar LA. Onderweg nog is Santa Monica of Barbara geslapen (weet ik niet meer, herinner me een discussie wat het moest worden)

Maar het gaat niet over mij: Heel veel plezier, geniet ervan. Vooral schrijven en foto's op deze site zetten en dan kunnen wij ook een beetje mee op reis. (lekker goedkoop)
    Voor de warmte hoeven wij niet naar Death Valley, het is hier zeker zo warm op het moment, pffff

Groetjes en liefs,
    Ping

• 19 Augustus 2012 - 12:43

Pappa:

Hoi, Teun en Ellen
    Fijn te lezen dat jullie het zo fijn hebben, ik ben benieuwd naar de foto's.
    Ik neem wel aan dat je er niet uit gekeken raakt
    Wat de warmte daar betreft kan ik me wel iets voor stellen het is hier vandaag ook 36 graden, maar we klagen niet.
    Veel plezier, geniet ervan en ik wacht met spanning op de foto's,