Moab - Arches n.p - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu Moab - Arches n.p - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu

Moab - Arches n.p

Blijf op de hoogte en volg Teun&Ellen

20 Juni 2014 | Verenigde Staten, Moab

Hallo!

Vandaag stond Arches n.p op het programma! Vanmorgen al vroeg wakker en maar meteen gaan ontbijten want dit kon maar tot 9u. Daarna zijn we naar Arches n.p gereden, wat maar zo'n 5 mijl van Moab vandaan ligt, ook weleens fijn zo'n korte rit :)

We zijn eerst weer naar het visitor centre gereden om wat informatie te halen. De ranger vroeg of we lange trails wilden lopen....... nou nee!!! Dat is aan ons niet besteed!
Daarna via een prachtige route omhoog gereden naar het park waar we verschillende viewpoints hebben bezocht en korte trails hebben gelopen. Zo hebben we onder meer Balance rock (een groot rotsblok wat op een ander rotsblok steunt) en Delicate Arch (is het meest beroemde monument uit het nationaal park en een belangrijk symbool voor de staat Utah. De boog staat afgebeeld op de nummerplaat van Utah) gezien. Dat bleek trouwens ook een korte trail te zijn......... het eerste stuk was gewoon vlak en prima te doen, daarna moesten we via traptreden en schuine stukken omhoog klimmen.... met de brandende zon en 30 graden! Pfff dat was wel ff afzien! Maar goed we hebben hem gezien! Er zijn ook de nodige flesjes water doorheen gegaan vandaag.

Verder was het echt super druk in het park, waardoor je op sommige parkeerplaatsen gewoon niet kon parkeren, dat was wel jammer! Maar wederom echt weer een super mooi park!

Daarna zijn we weer naar het hotel gereden met het idee om bij het zwembad te gaan liggen. Teun wilde eerst even voetbal afkijken en daarna zouden we gaan. Maar allebei zijn we in slaap gevallen..... hoe duf haha! Maar goed we zullen het wel nodig hebben gehad! Helaas dus geen zwembad meer gezien! Maar dat maken we in Las Vegas wel goed!

Vanavond heerlijk gegeten bij een Italiaan. Teun heeft lekker spaghetti gegeten en Ellen pizza. Heel fijn trouwens om lekker buiten op het terras te eten met dit heerlijke temperatuurtje (als je niet hoeft te klimmen dan
;-)

Morgen vertrekken we naar Bryce Canyon. Dit is al een bekend stuk voor ons want hier zijn we 2 jaar geleden ook al geweest, dt geldt ook voor Zion n.p wat we overmorgen bezoeken. Maar dat geeft niet want Bryce is super mooi!!!

Tot morgen!

• 20 Juni 2014 - 07:46

Jacqueline:

Nou die klim zal wel erg vermoeiend geweest zijn, dat jullie het zwembad missen... Maar maakt niet uit, dat komt nog wel. Hopelijk hebben jullie vannacht niet wakker gelegen.Mooie plaatjes geschoten, dat wel. Veel plezier in Bryce. groetjes Mam xx

• 20 Juni 2014 - 08:12

Carla En Gerrit:

Prachtig die foto's, dus het is nog druk ook omdat je niet kon parkeren?
    Lekker die 30gr. Hier nog geen zon te zien vandaag.
    Gerrit begint morgen aan zn wandeltocht naar Handel, 6u vertrekken.
    Gaat zn kaars voor oma Pero weer aansteken. Nou genieten jullie, groetjes.

• 20 Juni 2014 - 08:13

Willem En Lidy:

Gossie...voetballen gemist. Ik kan me indenken dat jullie in slaap gevallen zijn.
    Wat een klim is dat geweest maar wat was het de moeite waard als ik de foto's zo zie.
    Morgen weer verder en je komt vanzelf steeds dichter bij het zwembad.

• 20 Juni 2014 - 09:15

Mieke:

Weer erg indrukwekkend al die foto's. Schitterend gewoon die rotsenpartij. En dan klimmen met die hitte. Maar Ja, beter dan die regen. Dus dat slaapje had je dan ook verdiend. Tot het volgende berichtje.

• 20 Juni 2014 - 10:32

Corry:

Fijn die 30e graden maar denk niet voor te klimmen. De foto's zijn prachtig. En de slaap hadden jullie denk ik nodig. Ben al benieuwd naar de foto's van Bryce .Tot morgen.

• 20 Juni 2014 - 12:33

Ineke En Pappa:

Geweldig die foto's, prachtig park de moeite waard.
    Maar dat klimmen met 30 graden, moet er niet aan denken, je zou er nog van afvallen.
    Voor het zwembad krijgen jullie nog wel tijd in Las Vegas, en een keer rusten moet ook kunnen, zeker naar die klimpartijen.
    Op naar Bryce dus, een van de mooiste parken met die rotsen daar.
    Nou, we horen jullie morgen weer, geniet ervan en de groetjes,
    Ineke en Pappa