Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Teun&Ellen - WaarBenJij.nu

Seattle

Blijf op de hoogte en volg Teun&Ellen

05 Juni 2014 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo!

Het is ons gelukt om de oogjes open te houden tot 21u....... We hebben toch een onrustige nacht gehad, veel wakker geweest.

Vanmorgen om 9.45u aangereden naar Seattle centrum. We hebben eerst een plek opgezocht die ons uitzicht gaf over de skyline van Seattle. Helaas konden we niet zo'n geweldige foto's maken, het was bewolkt en overal zaten er van die lelijke elektriciteitskabels voor :(

Daarna zijn we naar de Space Needle gegaan! De Space Needle is 184 m hoog, 42 m breed op zijn breedste punt en weegt 9550 ton. Het observatiedek bevindt zich op 160 meter hoogte. Met een lift ben je binnen 41 sec boven, hij ging best wel snel!
Op het observatiedek hebben we rondgelopen en foto's gemaakt. Vanuit alle kanten hadden we mooi uitzicht op de stad en het water.
Nadat we een tijdje hadden rondgelopen zijn we weer met de lift naar beneden gegaan en hebben we bij een food court een broodje gegeten.

Toen stond de Pine Place Market op het programma. Pine Place Market is een overdekte markt en behoort tot een van de oudste markten van de USA. Het is er gezellig druk en je kunt er van alles kopen! Leuk om een keer overheen te lopen maar we hebben niks gekocht :) Dat hebben we in downtown Seattle wel gedaan. Allebei hebben we nog een trui gescoord voor morgen op de boot, er wordt aangeraden om laagjes kleding aan te doen omdat het nogal fris kan zijn, wij zijn dus goed voorbereid.
Bij Nike kocht Teun nog een paar schoenen. Zijn voetjes zijn dus goed voorzien deze vakantie :)

Vanuit Downtown Seattle zijn we terug gelopen naar de Pine Place Market. In de buurt daarvan lag een soort parkje met uitzicht op het water. Daar hebben we lekker even gezeten en een ijsje gegeten. Er kwam nog een man naar ons toe of we legale marihuana wilde kopen maar daar hebben we vriendelijk voor bedankt.......
Ook zit er tegenover de markt de aller eerste Starbucks ooit. Het is er super druk en buiten wisselen straatmuzikanten zich af. We zijn vandaag zoveel Starbucksen tegengekomen! Niet normaal! Op de terugweg naar het hotel zagen we zelfs een Starbucks drive in....

Ook zijn we nog even naar de Fishermans terminal gereden. Daar was niet zo heel veel te doen dus daar hebben we even naar bootjes gekeken en op een bankje in het zonnetje gezeten, die vanmiddag heerlijk ging schijnen!

Nu zijn we weer op de hotelkamer. Op de terugweg hebben we nog even wat boodschappen gedaan voor morgen. De supermarkten hier vinden we echt geweldig! Je kunt zoveel meer dingen kopen dan bij ons. Alles staat super netjes in het schap en je boodschappen worden zelfs voor je ingepakt! Zo meteen gaan we nog ergens eten en hopelijk vanavond wat later slapen zodat we een goede nachtrust hebben!

Morgen rijden we van Seattle naar Vancouver. Onderweg stoppen we in het plaatsje Anacortes waar we onze walvistour gaan doen!!!! Hopelijk spotten we er veel! Maar dat is nog even afwachten! De boot vertrekt om 11u. Om 10u moeten we ons daar melden, morgen dus vroeg op pad!

Leuk dat jullie ons al actief volgen!!

Tot morgen! X

• 05 Juni 2014 - 08:43

Lidy En Willem:

Wat een hoop indrukken krijgen jullie te verwerken.
    Hopelijk zien jullie vandaag een hoop walvissen.
    Goede reis verder.

• 05 Juni 2014 - 09:06

Corry:

Ik verheug me al op jullie verslag over de walvis tour. Hoop dat jullie er veel zien. groetjes.

• 05 Juni 2014 - 13:23

Mieke:

Hoi Ellen en Teun, nou jullie hebben het goed naar je zin. Niet te veel kopen, anders heeft je koffer overgewicht. Maar misschien heb je daar al rekening mee gehouden. Ben al weer benieuwd naar je volgende reisverslag. Nog veel plezier. Groetjes van ons.

• 05 Juni 2014 - 13:43

Pappa:

hoi, Ellen en Teun,
    Serieus hoog ding die needle, je maag zal wel op je knieen zijn gezakt in die lift.
    Ik zag op die ene foto dat je familie tegen was gekomen.
    Ik hoop dat jullie wat wales spotten, lijkt me een geweldige ervaring.
    Kleed je maar goed aan voor op die boot, kan wel fris zijn op het water.
    Ik hoop dat jullie vannacht beter slapen, maar dat zal wel, zeker als je op het water geweest bent.
    We volgen jullie op de voet vanaf een natte camping (vandaag) lijkt wel herfst, kacheltje aan in de voortent, maar morgen zon en 24 graden.
    We wensen jullie goede reis naar Vancouver en kijken met spanning uit naar het volgende verslag.
    Veel groeten van Ineke en Pappa